Aktualizacja serwera testowego – pełny opis fixów!

Z dniem dzisiejszym na serwery testowe trafiła łatka poprawiająca szereg problemów zgłaszanych przez graczy. Autorzy gry pragną podziękować graczom, którzy regularnie zgłaszają błędy dotyczące rozgrywki, to dzięki nim większość zmian trafiła do gry tak szybko. Jak zagrać na serwerze oraz pełny opis zmian znajdziecie poniżej.

Pragniemy poinformować wszystkich graczy aby przed rozpoczęciem rozgrywki wykonali kopię zapisu gry. Plik save’a znajdziecie na swoim komputerze w tym miejscu:

C:\Users\[Nazwa użytkownika]\AppData\Roaming\HelloGames\NMS\st_[userid]

Aby dostać się na serwer testowy, klikamy na koncie steam w zakładkę biblioteka, wyszukujemy NMS i ponownie klikamy na grę prawym guzikiem myszki, przechodząc do ustawień. Wyszukujemy zakładkę „BETAS„, wybieramy opcję „Code 3xperimental” pod menu „Wybierz wersję beta…”

A oto jakie zmiany trafiły do gry wraz z aktualizacją:

  • Naprawiono błąd powodujący problemy z dostępem do misji przy użyciu starszych savewów gry
  • Naprawiono błąd z pojawianiem się nie istniejących elementów bazy w opisie
  • Naprawiono problem z trudnością przejścia do walki
  • Naprawiono czasy „farmienia” surowców
  • Naprawiono problem z zużyciem pamięci w UI
  • Naprawiono szereg awarii związanych z frachtowcami
  • Naprawiono błędy występujące na niektórych planetach
  • Naprawiono problem związany z tworzeniem trasy w pożyczonym Exocraf’cie
  • Zmniejszono zużycie pamięci odpowiedzialne za wygląd tekstur
  • Naprawiono problem związany z blokowaniem się graczy w misji
  • Naprawiono problem z błędnymi instrukcjami misji „Mind-Arc”
  • Naprawiono problem z nieskończonym pościgiem strażników podczas wykonywania ostatniej misji specjalizacji broni
  • Naprawiono powtarzające się dialogi w podobnych do siebie lokacjach, budynkach oraz miejscach z reliktami
  • Naprawiono problem z save’ami gry, z wersji gry przed aktualizacją gry NEXT, dotyczącej recepty mikroprocesorów
  • Naprawiono problem z towarami handlowymi, których nie dało się sprzedać na stacjach kosmicznych
  • Naprawiono problem umożliwiający statkom graczy multiplayer wzajemne ostrzeliwanie się
  • Naprawiono problem części bazy, które nie pojawiały się w analizatorze schematów
  • Naprawiono problem ze wskaźnikiem temperatury ciepło / zimno – wyświetlały często błędne informacje
  • Naprawiono problem dostępności „Steru strumieniowego” w stacjach kosmicznych
  • Naprawiono problem samo – odtwarzającego się terenu w obrębie bazy podczas rozgrywki multiplayer
  • Naprawiono problem blokujący możliwość usunięcia „komputera bazy”, postawionego w bazie innego gracza
  • Usunięto problem nakładających się statków na niektórych lądowiskach
  • Naprawiono liczbę recept rafiner
  • Zwiększono liczbę recept rafiner
  • Usunięto możliwość otrzymania nanitów z „zakopanych technologii”
  • Usunięto liczbę występujących burz w niektórych sytuacjach
  • Zwiększono koszt paliwa, silnika startowego na koszt wydajności. Jeden kanister wystarczy aby w pełni naładować silniki.
  • W trybie normalnym zmniejszono zużycie systemów podrzymywania życia oraz zabezpieczeń przed czynnikami zewnętrznymi
  • Zmniejszono zasięg pola pościgowego strażników
  • Zmniejszono czas skanowania fauny i flory przy użyciu gogli
  • Zwiększono czas regeneracji plecaka odrzutowego, podczas pobytu na stacji kosmicznej
  • Zbalansowano ceny w stosunku do czasu w jakim odrastały niektóre rośliny. Tyczy się to czasu realnego (kiedy nie przebywamy w grze) oraz czasu spędzonego aktualnie w grze
  • Przesunięto znacznik anomalii z jej centrum, do pozycji wlotowej
  • Naprawiono znaczniki misji wskazujące błędne lokacje
  • Ograniczono liczbę buczących jaj wokół opuszczonych budynków 
  • Naprawiono problem z dźwiękiem deszczu
  • Naprawiono system auto – celowania w duże stworzenia
  • Zredukowano pole krytycznych obrażeń niektórych kreatur
  • Naprawiono zastyganie w miejscu kreatur
  • Naprawiono problem z otrzymywaniem „mordytu” w trybie multiplayer
  • Naprawiono problem z płynnością kamery w trybie widoku trzeciej osoby
  • Naprawiono problem systemu podtrzymania życia w trybie przetrwania
  • Naprawiono problem z dialogami misji z anomalii oraz niektórych NPC
  • Naprawiono problem z raportowaniem stanu pogodowego planet
  • Naprawiono niepoprawne wyświetlanie się komunikatów misji w miarę ich postępu
  • Naprawiono problem podczas, którego włączanie latarki nie zamykało szybkiego menu
  • Naprawiono problem z widocznością fregat dla innych graczy podczas rozgrywki multiplayer
  • Naprawiono system błędnego nagradzania graczy podczas wykonywania ekspedycji w grze multiplayer
  • Naprawiono problem pozycji fregat po powrocie z misji.
  • Usunięto problem z kamerą podczas przełączania widoku pierwszo / trzecioosobowego podczas przebywania na drabinie..
  • Naprawiono problem z położeniem oczu niektórych Korvax’ów.
  • Naprawiono problem z brakiem animacji podczas upadku, pływania
  • Naprawiono problem z użyciem niektórych multinarzędzi oraz z kierunkiem strumienia lasera.
  • Naprawiono strefy czasowe graczy

Hello Games pragnie jeszcze raz podziękować graczom zgłaszającym usterki. Oraz informuje iż przyszłe aktualizacje będą skupiać się bardziej nad rozbudową samej gry niż nad naprawą błędów. Wiemy jednak, że nowy kontent oznacza nowe problemy. Wierzymy jednak że przyszłość NMS zmierza w dobrym kierunku. Natomiast Was kochani zapraszamy do komentowania.